FAQ Werknemers

Wat leuk je gaat aan het werk via A&E Personeelsdiensten. Uiteraard is het fijn om precies te weten wat je moet doen als je ziek bent bijvoorbeeld of als wanneer en hoe je een loonstrook ontvangt! Via de FAQ geven we je alvast antwoordt op een aantal zaken.

Staat je vraag hier niet tussen? Onze backoffice staat je graag te woord op telefoonnummer 030-6920696. Mailen kan ook naar administratie@aene.nl.
Ik heb geen werkbriefjes meer, wat nu?

Je kan altijd even bij A&E op de vestiging in Nieuwegein langskomen. Als dat lastig is kun je ons ook vragen om ze naar je op te sturen.

Wanneer stort A&E mijn loon?

Je hebt hierin twee keuzes:|

  1. Wekelijkse betaling
  2. Vier wekelijkse betaling

De bovenstaande keuze dien je zelf aan ons door te geven wanneer je bij A&E aan de slag gaat.

Vervolgens ontvangen wij de gewerkte uren in het begin van de week , van jouw of je manager, en vindt de verloning op woensdag plaats. Het is dan even afhankelijk van je bank wanneer je het loon op je rekening hebt. Je ontvangt in die week ook je loonstrook.

Let op! Tijdens de feestdagen kan het soms iets afwijken. Afhankelijk wanneer de feestdagen vallen in de (werk)week.

 

Wanneer ontvang ik mijn loonspecificatie?

Je ontvangt je loonstrook direct per e-mail nadat de urendeclaratie is verwerkt. Over het algemeen is dat middenin de week op woensdag. Mocht je geen internet hebben, dan kun je jouw loonstrook ook bij ons ophalen op de vestiging in Nieuwegein. Bij hogere uitzondering kunnen we een loonstrook per post versturen.

 

Kunnen jullie mijn loonspecificatie toelichten?

We snappen dat het niet altijd makkelijk is een loonspecificatie. A&E stuurt ze altijd per e-mail. Mocht je er vragen over hebben. Stuur ons dan even e-mail op administratie@aene.nl en dan helpen we je graag verder.

 

Wanneer moet ik de loonheffingskorting toe laten passen?

Op het moment dat je via A&E aan de slag gaat vul je een formulier in wat betrekking heeft op jouw loonheffingskorting. Ook wel ‘model opgaaf gegevens voor de loonheffingen’ genoemd. Iedere recruitment specialist bij A&E zal je vragen dat te doen.

Let op! Bij het invullen van de opgaaf moet je er rekening mee houden dat je maar bij 1 werkgever tegelijkertijd rekening kan laten houden met de loonheffingskorting. Je doet dit bij de werkgever waar je de meeste uren maakt en daarmee het meeste verdient.

Kijk voor meer informatie op de site van de Belastingdienst.

Bouw ik bij A&E pensioen op?

Ja, ook bij A&E bouw je pensioen op. Dat begint wanneer je 26 weken voor A&E hebt hebt gewerkt. Dit gaat via pensioenfonds STIPP. Let op! Voorwaarde is wel dat je 21 jaar of ouder bent.

Neem ik mijn pensioen mee als ik voor een ander uitzendbureau dan A&E ga werken?
Ja! Je neemt jouw pensioen mee als je voor een ander uitzendbureau aan de slag gaat.

Wil je er meer van weten?
Kijk even op de site van Stipp: www.stippensioen.nl

Waarom varieert mijn netto uurloon?

We snappen dat het verwarrend kan zijn als je netto uurloon varieert! Dit komt doordat wij verplicht zijn een bruto uurloon af te spreken.

Wat jij er vervolgens netto van overhoudt is van een aantal factoren afhankelijk en bij wisselende uren nogal eens afwijkend zijn. Hoe meer jij in een jaar verdient hoe meer belasting en premies je betaalt. Bij iedere verloning zullen wij het percentage belasting en premies aanpassen aan wat je moet betalen over het totaal verdiende loon tot op dat moment. Hierdoor kan jouw netto loon iets variëren maar zorgt ervoor dat je later geen belasting moet terugbetalen bijvoorbeeld.

Is het nog niet helemaal duidelijk? Geen probleem. Neem even contact op met de administratie op 030 – 60 57 059 en we leggen het graag aan je uit.

Hoe werkt het fasesysteem bij uitzendkrachten?

Als je via A&E aan het werk gaat, val je onder de ABU CAO en die bestaat uit fases. Iedere fase geeft de rechten van uitzendkrachten aan wat maakt dat, hoe langer je werkt voor A&E , des te meer rechten je opbouwt.

Het fasesysteem kent 3 fasen die uitgaan van het aantal gewerkte weken.
1. Fase A: 78 weken
2. Fase B: Maximaal 6 contracten in 4 jaar
3. Fase C: Onbepaalde tijd

De bij elke fase behorende rechten staan uitgebreid beschreven in de ABU CAO. Je vindt ze op de site van de ABU: www.abu.nl

Mocht het toch niet helemaal duidelijk voor je zijn neem dan even contact met ons op. We helpen je graag verder.

 

Help, ik heb een loonbeslag. Moet A&E hier aan mee werken?

Ja A&E moet daar aan meewerken! Sterker nog dat is bij wet verplicht. Uiteraard doen we ons best om het voor beide partijen goed te laten verlopen. Mocht je vragen hebben dan helpen we je er graag mee.

Onder welke CAO val ik als ik voor jullie werk?

A&E Personeelsdiensten is aangesloten bij de ABU. Wat staat voor Algemene Bond Uitzendondernemingen. Daarmee val je, als je via A&E werkt, onder de ABU CAO voor uitzendkrachten.

Hier vind je een link naar de digitale CAO.

Hoe werkt het als ik vakantie wil opnemen?

Op het moment dat je met vakantie wilt of een dag vrij wilt zorg dan dat je de volgende stappen volgt:

  1. Bespreek met je manager op de werkvloer of het kan en zorg voor een (schriftelijk) akkoord.
  2. Geef aan A&E Personeelsdiensten door, per e-mail nieuwegein@aene.nl, wanneer je met vakantie bent of vrij hebt.
  3. Laat A&E weten of je een betaling uit je reserveringen wilt ontvangen voor de dagen dat je vrij bent.
Waar moet ik me ziekmelden?

Het kan uiteraard voorkomen dat je een keer ziek bent. Heel vervelend. Zorg dat je onderstaande stappen volgt bij een ziekmelding.

  1. Ruim voor aanvang van je dienst geef je de ziekmelding door aan je manager op de werkvloer.
  2. Voor 10.00 uur dien je A&E op de hoogte te brengen. Bel 030-69 20 696.
  3. A&E geeft je ziekmelding door aan Acture en zij zorgen dat het geregeld wordt met de betaling. LET OP! Je hebt wel twee wachtdagen als je ziek bent. Je krijgt dan geen loon!
  4. Ben je weer beter? Geef dit dan ook gelijk aan A&E door.

 

Ik ben mijn Flexwrapp wachtwoord vergeten

Het kan gebeuren dat je jouw Flexwrapp wachtwoord vergeet. Via de link https://www.flexwrapp.com/ vraag je gemakkelijk een nieuw wachtwoord aan zodat je altijd toegang hebt tot jouw persoonlijke account.

Ik heb geen Flexwrapp uitnodiging gekregen

Iedere flexkracht ontvangt een persoonlijke uitnodiging om een Flexwrapp account aan te maken. Heb je de uitnodiging niet in je inbox?

Dan heb je twee opties:

  1. Check je spam mail.
  2. Stuur een e-mail aan administratie@aene.nl voor een nieuwe uitnodiging.