Van nachtbraker naar vroege vogel: De tips

Solliciteer je soms bewust niet op die hele leuke baan in het magazijn omdat je dan om 06:00 uur in de ochtend moet beginnen? Of ga je liever niet werken in de horeca omdat je die ontbijtsessies echt niet trekt? ZONDE! Je kan het namelijk prima trainen en met onze tips stap je nooit meer met het verkeerde been uit bed.

#1 Ga eerder naar bed

Ja. Het klinkt cliché, maar het is waar. Zo sta je in de ochtend gewoon een stuk frisser op, maar als je opeens om 21:00 uur naar bed gaat, in plaats van 23:30, dat gaat niet werken. Zorg dat je iedere dag een beetje eerder naar bed gaat dan kan je wennen en jezelf trainen.

#2 Geen spanning in bed

Het gaat natuurlijk niet werken om een spannend boek of film te kijken en vervolgens in slaap te vallen. Lees een kort verhaaltje of luister een podcast met je ogen dicht dan heb je gelijk een beetje rust.

#3 Middagdutjes 

Beter niet. Het is altijd verleidelijk een dutje op de bank, maar het zorgt ervoor dat je niet perse makkelijker inslaap valt als dan naar bed gaat. Tenzij je het niet later dan zeven uur na het opstaan doet. Scheelt weer enorm veel frustratie als die wekker in de ochtend gaat…

#4 Gewoon doen

Soms moet je dingen ook gewoon doen en die knop omzetten. Als je altijd maar blijft zeuren over het vroege opstaan dan gaat het nooit werken en blijf je die wekker vervloeken. Zie de voordelen. Je bent eerder klaar met werken dan andere mensen én zo kan je eerder van de zon genieten komende zomer.

Het is ook heerlijk om nog even dat vakantie gevoel vast te houden. Hoe?