Referenties werkgevers

  • Gepu Groothandel schakelt A&E Personeelsdiensten graag in voor HRM Advies: ‘Anoek krijgt alle neuzen dezelfde kant op’

    ‘Anoek is pragmatisch, duidelijk en een ster in communiceren. Zij heeft het charisma om onze medewerkers mee te krijgen en zet alle neuzen binnen ons bedrijf dezelfde kant op.’ Wilbert van Putten, eigenaar van Gepu Horecagroothandel, is ontzettend blij met de ondersteuning die Anoek Breunese namens A&E Personeelsdiensten biedt op het vlak van personeelsadministratie en interne organisatie. ‘Met haar enorme energie en enthousiasme, ze vliegt soms letterlijk door de gang, helpt zij Gepu naar een hoger niveau te tillen!’ Al jarenlang lopen de medewerkers van Gepu met een tijdelijk contract via de payrollservice van A&E Personeelsdiensten. ‘Mijn zus, verantwoordelijk voor onze financiële administratie, kende Anoek vanuit het netwerkcircuit en introduceerde haar binnen ons bedrijf. A&E is, net als wij, een regionale speler gericht op het MKB. Dat schept een band’, verklaart Wilbert. ‘Langzaam leerden we elkaar beter kennen en groeide de samenwerking, je bouwt een vertrouwensband op. Toen wij tegen bepaalde interne problemen aanliepen, hebben we Anoek gevraagd ons hierin te ondersteunen.’ Zo gebeurd het dat Anoek het bedrijf HRM Advies geeft op verschillende vlakken. ‘Het begon met een coachingstraject van onze medewerkers op het gebied van timemanagement en prioriteiten stellen. Inmiddels zetten we haar op verschillende manieren in. Zo brengt zij onze processen en procedures in kaart, waardoor bijvoorbeeld het inwerken van nieuwe medewerkers of het borgen van de hygiëne eenvoudiger wordt. Maar ze neemt ook een stuk projectmanagement voor haar rekening, voert beoordelingsgesprekken en zorgt voor heldere communicatielijnen’, legt Wilbert uit. Volgens Wilbert is het prettig samenwerken met Anoek. ‘Als directie en management moet je openstaan voor opbouwende kritiek, anders werkt het niet. Want als Anoek tips, trucs en tools aanreikt, moeten wij niet zo eigenwijs zijn om deze niet aan te pakken. Maar zij is ontzettend respectvol en heeft maar één belang voor ogen; het bedrijfsbelang. Natuurlijk kunnen we elkaar goed te waarheid vertellen, dat is ook nodig. Maar wij merken aan alles dat Gepu net zo goed haar kindje is als het onze, daarom is het fijn om met haar te werken! Veranderingen binnen een organisatie gaat vaak gepaard met weerstand, maar Anoek krijgt alle neuzen dezelfde kant op.

    Wilbert van Putten Gepu Groothandel
  • ‘Payrollservice is een stukje risicobeperking’

    Bij het opstarten van een restaurant komt veel kijken. De vergunningen, de inrichting, het werven van personeel. Moniek Spruit, eigenaresse van brasserie STREEK, weet er alles van. ‘En toen realiseerde ik mij, vlak voor de opening, dat ik ook de salaris- en personeelsadministratie nog moest doen. Daar heb ik eigenlijk geen tijd voor en sterker, daar heb ik de kennis niet voor.’ Zij twijfelt geen moment en belt A&E Personeelsdiensten. ‘Ik heb al eerder met hen samengewerkt en wist dat zij mij konden helpen. Door mijn medewerkers via hun payrollservice te laten lopen, word ik volledig ontzorgd!’

    ‘Ik ken Anoek Breunese vanuit mijn vorige werkgever en vind haar ondernemerschap inspirerend. Het is niet makkelijk om je staande te houden in deze moeilijke markt, maar zij doet het met verve. Ze heeft drive, is professioneel en gewoon ontzettend aardig’, zegt Moniek. ‘Dus toen ik met spoed op zoek ging naar een partij die mijn salaris- en personeelsadministratie uit handen kon nemen door middel van payroll, moest ik meteen aan A&E Personeelsdiensten denken. Voor vergaderlocatie VRIJ in Culemborg, mijn andere bedrijf, had ik al kortstondig met hen samengewerkt en daar had ik goede herinneringen aan.’ Een afspraak was zo gemaakt en binnen de kortste keren zit Moniek met Anoek om tafel. ‘Ze had zich ontzettend goed voorbereid en zelfs al informatiemapjes meegenomen die ik kon meegeven aan de ambulante medewerkers. Het is fijn dat je zo snel kunt schakelen.’

    Moniek heeft totaal geen omkijken naar het stukje ‘personeel’. ‘Het enige wat ik moet doen, is elke week de gewerkte uren doorgeven. A&E stelt contracten op, voert gesprekken met mijn medewerkers en regelt de verloning. Zij zijn juridisch werkgever en lopen daardoor de risico’s. Dat is voor mij heel prettig. Wat het zo complex maakt: je wilt goed zijn voor je werknemers, maar je moet ook jezelf beschermen. Je kunt goed het haasje zijn. Payroll is een stukje risicobescherming. En door dit met A&E te doen, weet ik zeker dat het goed zit. Ze denken met mij mee, komen hun afspraken na en vinden altijd met een passende oplossing. Zij bieden mij de ondersteuning die ik nodig heb.'

    Moniek Spruit VRIJ in Culemborg high end vergaderlocatie
  • A&E Personeelsdiensten helpt Vendrig Bedrijfscatering met het vinden van de juiste medewerkers: ‘Binnen 48 uur stond er een chauffeur voor mij klaar’

    Als er afgelopen juni een chauffeur ziek uitvalt, heeft Jan Vendrig van Vendrig Bedrijfscatering een groot probleem. ‘Ik stond op het punt om met vakantie te gaan, maar zag dat al in het water vallen. Want ik ben nogal een stresskip en ga pas weg als ik zeker weet dat alles goed is geregeld.’ Gelukkig bood A&E Personeelsdiensten de uitkomst! ‘Zodra ik mijn vraag bij hun neerlegde, gingen ze volle bak voor mij op zoek. Binnen 48 uur droegen zij een aantal kandidaten aan en na een ronde sollicitatiegesprekken heb ik een medewerker uitgekozen. Zo kon ik toch nog met een gerust hart op vakantie.’

    ‘Normaal gesproken ga ik zelf op zoek naar personeel’, zegt Jan. ‘Maar vanwege het korte tijdsbestek ging dat in dit geval niet. A&E Personeelsdiensten is een van onze buren en ik ken Anoek vanuit de businessclub. Vandaar dat ik meteen aan hen moest denken.’ Hij pakt de telefoon en wordt direct geholpen. ‘De snelheid van schakelen is echt fantastisch! Er werd meteen een functieprofiel opgesteld - onze chauffeurs moeten betrouwbaar, zowel ’s ochtends als ’s avonds inzetbaar en fysiek in goede conditie zijn – en ze zijn binnen hun netwerk op zoek gegaan naar geschikte kandidaten. Twee dagen later kon ik sollicitatiegesprekken voeren.’ Omdat Jan altijd zelf verantwoordelijk is geweest voor de werving van nieuw personeel, vindt hij het lastig om een keus te maken. ‘Je moet vertrouwen op de expertise van een ander, dat vind ik moeilijk. Maar ik ben blij dat ik toch de knoop heb doorgehakt en een van hen een kans heb gegeven! Hij werkt nog steeds voor mij: hij heeft de drive, juiste instelling en staat altijd voor ons klaar!’

    Het inschakelen van A&E Personeelsdiensten is Jan goed bevallen. ‘Ze zijn eerlijk, daadkrachtig en deskundig. Ik kan er zeker van zijn dat de mensen die zij aandragen, geschikt zijn voor de beschikbare vacature. In de overeenkomst die ik met A&E heb gesloten, is beschreven dat ik 1400 uur arbeidstijd moet afnemen via hen. Hoe ik die tijd inzet, en met welke kandidaten, is volledig aan mij. Die flexibiliteit is een uitkomst! Laatst was een vrachtwagen kapot, dan is er ook geen chauffeur nodig. Dat scheelt toch ongeveer honderd euro aan personeelskosten. Maar wij kennen ook drukke periodes tussen, dan kunnen we extra handjes gebruiken. Een groot voordeel.’

    Jan Vendrig Vendrig Bedrijfscatering